loading...
شیمی و زندگی روزمره
mahsa.s بازدید : 58 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (1)


در جهان میلیون‌ها ماده‌ی شیمیایی وجود دارد. بعضی از آنها دارای خاصیت اسیدی و بعضی دیگر دارای خاصیت بازی هستند. اسیدها موادی هستند که در ترکیب با آب یون هیدروژن (+H) آزاد می کنند. بازها موادی هستند که در ترکیب با آب یون هیدروکسید (-OH) آزاد می کنند (آزاد شدن یون دراین گونه واکنش ها تفکیک نامیده می‌شود).


عنصر ۱۱۲ که در مرکز تحقیقاتی عناصر سنگین (GSI Helmholtzzentrum für Schwerionenforschung) کشف شده بود، به وسیله ی اتحادیه ی بین المللی شیمی محض و کاربردی، آیوپاک، به طور رسمی به عنوان عنصر جدید جدول تناوبی پذیرفته شد. آیوپاک شناسایی عنصر ۱۱۲ را در نامه ای رسمی به رئیس تیم کاشف آن، پروفسور سیجرد هافمن (Sigurd Hofmann)، تأیید کرد.

اطلاعات بیشتر در:
http://www.chemistmag.com/portal/?p=1473
Copyright © www.chemistmag.com
عنصر ۱۱۲ که در مرکز تحقیقاتی عناصر سنگین (GSI Helmholtzzentrum für Schwerionenforschung) کشف شده بود، به وسیله ی اتحادیه ی بین المللی شیمی محض و کاربردی، آیوپاک، به طور رسمی به عنوان عنصر جدید جدول تناوبی پذیرفته شد. آیوپاک شناسایی عنصر ۱۱۲ را در نامه ای رسمی به رئیس تیم کاشف آن، پروفسور سیجرد هافمن (Sigurd Hofmann)، تأیید کرد. 112 th element 150x150 عنصر ۱۱۲

اطلاعات بیشتر در:
http://www.chemistmag.com/portal/?p=1473
Copyright © www.chemistmag.com
mahsa.s بازدید : 67 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (1)


[تصویر: Burn-of-monney.bmp]

در یک بشقاب مقداری الکل۶۰-۷۰% بریزید. سپس یک قاشق نمک طعام به آن اضافه کنید. اسکناس خود را در این محلول فرو ببرید وآتش بزنید.

اسکناس شعله ور شده اما نمی سوزد. مواظب باشید حرارت آن دست شما را نسوزاند.اینکار باید با نظارت بزرگترها انجام گیرد



mahsa.s بازدید : 195 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

چراغ بونزن (Bunsen burner)

چراغ گازي است که در آزمايشگاه هاي علمي به عنوان منبع تولید حرارت و انرژی گرمایی برای گرم کردن، سوزاندن و دیگر فعالیت های آزمایشی به طور گسترده استفاده مي شود و با گاز (متان، بوتان یا دیگر گازهای طبیعی) کار می کند.

اين ابزار به عنوان يکي از ابزارهاي اساسي دانشمندان براي گرم کردن مواد شيميايي يا جوش آوردن آب، استريل کردن اجسام کوچک، آماده کردن اسلايدهاي ميکروسکوپي، خم کردن لوله هاي شيشه اي و براي بسياري ديگر از اهداف مورد استفاده قرار مي گيرد. اين چراغ که اختراع يک شيمي دان آلماني به نام رابرت ويليام بونزن بود به اين نام ناميده شده است.

برای اینکه چراغ بونزن رو بهتربشناسین به ادامه مطلب مراجعه کنیذ


mahsa.s بازدید : 52 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

به نام او که دلم را آزمایشگاه عشق خود قرار داد

نمی دانم این بار چگونه بگویم که لوله ی آزمایش دلم از محلول فراقت لبریز است و مایع صبر در ارلن قلبم اشباع شده.نمی دانم این بار چگونه بنویسم تلخی فراق که مانند تلخی بازهای قلیایی دمادم کامم رازهر آگین نموده ، ناتوانم ساخته .... گویی زیر همان گیوتین که لاوازیه جان داد،هر لحظه جانم را فدای آزمایشات بی حدو نصرت می کنم! اگر میخواهی حال دلم را بدانی بشری بردار و آنرا پر از آب کن ، سپس آنرا روی شعله ی گاز قرار بده تا به جوش آید ، دل من از عشقت این چنین در جوش و خروش است.حال اگر میخواهی گرمای عشقت را لمس کنی ، از محضر گرامیت تمنا دارم مقداری پرمنگنات پتاسیم را روی کاشی تمیزی بریزی آنگاه چند قطره گلیسیرین به آن بیفزای ملاحظه می کنی که گرمای شدید آن مخلوط را شعله ور میسازد. گرما و سوز عشق تو نیز با من چنین کرده. حال اگر دلت می خواهد گرمای عشقت را مستقیما احساس کنی ،در یک لوله ی آزمایش حدود 5 میلیلیتر آب 30 درجه سلسیوس بریز و حدود 2 گرم کلرید کلسیم خشک در آن حل کن،حال انگشتان ظریف و زیبایت را به لوله ی آزمایش بچسبان، سوختی؟ جانم به قربانت عشق تو نیز با من چنین کرد.بوی بهبود از اوضاع جهان احساس نمی کنم.بوئی مشمئز کننده چیزی شبیه بوی می شنوم شب های فراق که با سیاهی پودر زغال به روی زندگیم پاشیده می شود ، چنان ناتوانم ساخته که گردنم به نازکی پیپیت شده و قطر بدنم هم حداکثر تا قطر بشر پیش می رود.!! دیگه چه بگویم؟آرزویم شب و روز این است که پیوندی بین ما برقرار شود ،به محکمی پیوند کولانسی . اما افسوس که بین ما حتی نیروی لاندون(ضعیف ترین پیوندهاست)وجود ندارد! جفاکار این را می دانستی که شعاع پیوند کولانسی بی نهایت است؟یعنی ماهیچ پیوندی با هم نداریم یعنی ما انقدر از هم دوریم که پروتون های هسته ی من نمی توانند الکترون های باند هدایت یا لایه ظرفیت معشوق بی وفایی چون ترا جذب کنند.

شاید به گفته هایم بخندی ...بخند خنده هایت را دوست دارم! ولی آنقدر برایت مینویسم که یا جوابم را دهی و یا دانشمند شوی!! بی وفا چوب خدا صدا ندارد بترس از روزی که یونیزه شوی... ای کاش کاتالیزوری بود که به واکنش پیوندی سرعت می داد.دیگر مرا یارای نوشتن نیست..اشک هایم فرو می غلتند...ولی ول کن نیستم تا بعد...به امید طلوع صبح امید و آرزوها...

دوش تا وقت سحر می نالیدم با صدای فش فش سدیم در آب

که ای نایاب ای ناب مرا دریاب ، دریاب





درباره ما
Profile Pic
سلام به همه عزيزايي كه از وبلاگمون دیدن کردن. اين وبلاگ بچه هاي سوم فرزانگانه كه تقديم ميشه اول به شما و بعد به دبيرعزيزمون ، خانم ذاکرصالحی. اميدواريم ازمطالبی که توی وب زدیم استفاده کرده باشین و به کارتون اومده باشن و اما از همه مهم تر . . . نظر هاي ارزشمند شما دوستان گل ، درمورد وبلاگمونه!!!! دوست داریم نظرتون رو راجع به همه چیز وبلاگ بدونیم مــــــــــــــــــــــــــــمنون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 404
  • بازدید کلی : 13,052
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
    *******
    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب